magyarfutball.hu

  1. mérkőzések
  2. statisztika
  3. stadionok
  4. csapatok
  5. edzők, játékosok
  6. belépőjegyek
  7. címerek
  8. fórum
Pontos idő: 2024.11.01, 03:25

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 216 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.11.19, 22:48 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 17:46
Hozzászólások: 4753
http://www.fortepan.hu/_photo/download/ ... _22086.jpg
((Van egy rögeszmém ezzel kapcsolatban is, Újpesten az egykori Duclos Bányagépgyár a Baross utcában, mögötte az Attila utca felé volt focipályája.))
forrás:
http://forum.index.hu/Article/showArtic ... &na_order=


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.10.19, 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 19:53
Hozzászólások: 157
A szegedi Városi Stadion (alias Etelka sor alias Felső Tisza-parti stadion) műfüves edzőpályájá helyén korábban állt salakoshoz találtam egy nézőcsúcsot. Ez a mai műfüveshez http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/2409 és/vagy az azonos helyen létezett salakos edzőpályához tartozik, melynek nincs saját adatlapja?

Idézet:
Kupaelődöntő. Nagy siker küszöbén állt a Szeol-Délép SE 1986 februárjában: bejutott a Magyar Népköztársasági Kupa elődöntőjébe, ahol a Vasas látogatott Szegedre. A többnapos, hatalmas hóesés miatt a Délép-pálya (a mai Gellért Szabadidőközpont) füves stadionja felázott, így a Felső Tisza-parti stadion salakos pályáját (ma már műfüves) tisztította meg százötven katona a közel 4000 köbméter hótól. A pálya köré százötven méter hosszan kétsoros padot helyeztek el, így ötezer néző látta, amint a Vasas két szerencsétlen góllal elhúz, majd 3–0-nál a Szeged 11-est hibáz, és kapufát ér el. Nem sikerült a bravúr – ez volt lapunk akkori számának felcíme, a Vasas pedig a Fradi ellen tizenegyesekkel megnyerte az MNK-t.

http://www.tiszavolanfocisuli.szeged.hu ... g&Itemid=2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.10.16, 04:52 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 08:47
Hozzászólások: 2298
Sanyi-Hungaria írta:
Valaki meg tudná mondani merre helyezkedett el a szegedi DÉLÉP SC Stadionja?



Megtaláltam:
http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/4327


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.10.16, 00:57 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 07:45
Hozzászólások: 782
Valaki meg tudná mondani merre helyezkedett el a szegedi DÉLÉP SC Stadionja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.10.13, 10:00 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.02, 09:30
Hozzászólások: 331
Ismerős valaki Szentesen? ez pálya (volt)?

http://maps.google.hu/?ll=46.66359,20.2 ... 5&t=h&z=17


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.09.09, 18:11 
Offline

Csatlakozott: 2012.09.09, 17:49
Hozzászólások: 7
egy budafoki pálya 1911-ből:
Kép
Kép
http://gyujtemeny.vatera.hu/kepeslap_fenykep/motivumok/emberek/budafok_foci_meccs_regi_lap_1911_1639425251.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.06.10, 17:10 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 17:46
Hozzászólások: 4753
Idézet:
Idézet a Nemzeti Sport 1910.november 6.-i számából : "Terézvárosi Sport Club kb. 40 tagja, akik Szentmihályon laknak, kiléptek egyesületükből és Rákosszentmihályi Sport Club név alatt új egyletet alakítanak. Szentmihályon körülkerített pályát kapnak. "Ebből a hír anyagból is tudhatjuk, hogy az egyesület alakulási dátuma 1910.november 6. Az egyesület első elnöke : Havas Gyula. Titkár: Klier József. Színe : kék – fehér. Pályája a Csömöri út - János utca sarkon volt. Hivatalos helység: KIO

http://www.magyarfutball.hu/hu/csapat/375

Itt?
https://maps.google.com/maps?q=budapest ... g&t=h&z=17


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.05.31, 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.04, 14:25
Hozzászólások: 152
Kolozsvár, ha még nem lennének beadva.

Bivalyrét, A Tordai úti (Stark-kerti) pálya, A Rákóczy úti KAC pálya, A Nádas-parti pálya

http://mek.oszk.hu/10700/10709/10709.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.05.17, 10:52 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 19:53
Hozzászólások: 157
Apropó Levéltár. Nem tudom, mikor jutok el oda...

Az Amerikai úti, Hajtsár úti és Erzsébet királyné úti pályák "keresése" és remélt beazonosítása során elég sok kavarodást és fejtörést okoz a látszólag nem egységes névhasználat. Ezt a pályák közelsége, a többszöri tulajdonosváltás és telekcsere, valamint a sajtó és a köznyelv pontatlansága indokol(hat)ja, hiszen a kevés budapesti pálya számos klubnak adott "otthont". Esetleg az is közrejátszhatott, hogy egy-egy pálya a köznyelvben a leggyakrabban ott játszó "hazai" klub vagy az eredeti, régi nevén élt tovább a köztudatban.

"Az első világháború után 1922-ben, a Tanácsköztársaság alatt létrejött egyesített fővárosi villamosvasutak rendszeréből kivált a BHÉV. A vasút ugyanis magántulajdonban maradt: a BKVT megmaradt tulajdonrészéből alapított Nova Közlekedési és Ipari Rt. volt az egyetlen részvényese. Ezek a tulajdoni viszonyok egészen a világgazdasági válságig maradtak fenn, amikor 1934-ben a külföldi (angol, német, luxemburgi) tulajdonosok eladták a veszteséges vasutat a fővárosnak." (Forrás: http://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/mvii ... index.html)

Itt lép képbe a Levéltár és a hivatalos nyilvántartás. Nagyon valószinü tehát, hogy a BKV (BKVT, BSzKRt. stb.) régi pályája erröl a cégröl kapta nevét, és nem lehet véletlen egybeesés az sem, hogy az 1934-es tulajdonosváltással közel egyidöben kezdödött el a Sport utcai pálya építése, mely a Nova-pályát volt hivatott váltani. Feltételezem, hogy a Nova-pálya pontos helyét az ingatlan helyrajzi száma alapján be lehet azonosítani és így végre ki lehet azt is deríteni, hogy a Thököly út és a Mexikói út keresztezödésében vagy a teljes hosszúságú Hajtsár út mentén feküdt-e a pálya.
A Levéltár honlapája szerint betekinthetöek a Nova Közlekedési és Ipari Rt. iratai, melyben minden bizonnyal szerepel a Nova-pálya 1933-1935 közötti ingatlan-eladásának néhány részlete.
A Nova Rt. legalább 1942-ig létezett, 1937 és 1942 között birtokolta a New York-palotát. (Forrás: http://beszelo.c3.hu/cikkek/epueletek-–-tortenetek), a Levéltárban többek között az 1933–1942 évek Közgyűlési jegyzőkönyve is megtalálható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beadásra / beazonosításra váró pályák
HozzászólásElküldve: 2012.05.16, 15:28 
Offline

Csatlakozott: 2010.02.01, 17:46
Hozzászólások: 4753
Idézet:
Jó kezdemény. De ha valaki ilyesmire kíváncsi nézegesse a Magyar Levéltári Portált archivportal.hu: II. katonai felmérés google maps-szal szinkronizálva, georeferáltan: archivportal.arcanum.hu/maps/html/katfelm2b_google.html
Ugyanott az összetett adatbázisokban www.archivportal.arcanum.hu/lear Budapest topográfiájához kapcsolódóan kb. 50 sokszelvényes Budapest térkép georeferálva a 19. sz. elejétől a 20. század végéig (együtt is mozgathatók), utcanév-telek/házszám változásokat követő adatbázissal (csak belső kerületek) jó szórakozást!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 216 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség