user profile: Skyblue (comments / 2)
- 1
- 2
-
Hosszas munka után sikerült újabb időszakot felölelnem a csapat történetéből. A stadionokkal kapcsolatban kicsit módosítanék és hozzáírnék. Kérlek tegyétek majd őket időrendi sorrendbe! Köszönöm!
1946-1954: Hévizi út
1955 tavasz (utolsó két-három meccs kivételével, amiket Aquincumon=Sujtás u. játszottak): Bécsi út (UFC pálya)
1955 ősz: Aquincum=Sujtás u.
1956 tacasz: Hévizi út
1956 ősz-1959: Sujtás u.
1960 tavasz: Hajógyári sziget
1960 ősz-64: Sújtás u.
1965 Bécsi út (UFC pálya) -
Kedves Kornélia!
Én voltam az, aki először felkereste a nagymamádat! :)
A cikknél meg - ami meg megjelent az Nemzeti Sportban - én segédkeztem a Csillag Petinek.
Irén néninek (ezúton is üdvözlöm őt és Zsuzsát is!) elvittem minden birtokomban levő Gázművek képet, és úgy tudom az újságot is megvették, amiben a cikk van!
Persze, ha szükségetek van bármi egyébre, amiben segíteni tudok szóljatok nyugodtan!
Üdvözlettel: R. István
-
Valószínűbbnek tartom, hogy Zlonszyt vagy kölcsönadta az Elektromos, vagy az általad említett válogatott peremjátékosaként adták oda erősítésre. Nem hinném, hogy a Zárai eredetije lenne.
Hudák lehetett éppen Huszár, de '46-tól már biztosan játszott a Gázban egy Huszák nevű játékos (lehet, hogy ő az még ifjoncan):
1946. szeptember 22. (vasárnap), Csepel
Csepeli MADISZ – Gázgyár 2-3 (1-2)
Gázgyár: Bánfalvi – Fekete, Babrányi – Matisevics, Misák, Richlik (Rigó) – Horváth, Zentai, Mohácsi, Bayer, Huszák
Góllövő: Erdész, Wuszter (11-esből) ill. Zentai, Horváth, Mohácsi (11-esből)
A vendégcsapat némi szerencsével győzött a gólképtelen csepeliek ellen. -
Azt tegnap elfelejtettem leírni, hogy a Latorcai utcai Elektromos pálya megegyezik a mai Népfürdő utcai pályával, csak akkor még abból az utcából nyílt a bejárat.
-
A klubszinekhez amiket biztosan tudok:
1935-1950 zöld-fehér
1951-1955 piros-sárga (mint a többi Vegyipari Szakszervezethez tartozó csapaté)
1956- zöld-fehér
A pályákról ennyit tudok!
1935-1936 Fehér út (egy 1938-as Bp. térképet elnézegetve ez minden bizonnyal a mai MAC Népstadion pálya lehetett)
1936-1942 Aquincum (mai Sujtás utcai pálya)
1942 ősze Millenáris
1943 tavasz-1945 Latorca u. (Elektromos pálya)
1945-46 Aquincum (Sujtás u.)
1946-1955 Hévizi út (III. Kerület pálya)
1956- Sujtás u.
Köszi!
-
A mérkőzésnek magam is feljegyeztem a dátumát, de még nem fénymásoltattam ki a Széchenyi Könyvtár archívumából, mert majd az összeset egyszerre szeretném, ha befejeztem a gyűjtőmunkám!
Amit biztosan állíthatok:
A Hajdú II. valójában Hajduk II.
A Sallay az valószínűleg Sarlai lesz (talán a Gusztáv, de mivel két Sarlai is játszott nálunk erre nem esküszöm meg)
Már csak azért sem esküszöm meg, mert Zlonszky nálunk (a Gázművekben) akkor a felnőttcsapatban tuti nem játszott (maximum a tartalékban), ami viszont biztos, hogy amikor 1944 őszén egyesültünk egy évre az Elektromossal, akkor abban a csapatban már játszott egy Zlonszky (minden bizonnyal ő), s ő maradt is után a Tromosban. Mivel közművek révén abban az időben nagyon szoros volt a két klub közti kapcsolat, feltételezem, hogy az Elektromos kölcsönadta nekünk Zlonszkyt a meccsre, és lehet játszott náluk egy Sallay is, akit szintén odaadtak (de ez utóbbit szinte kizártnak tartom). Hudákkal viszont sehol sem találkoztam a Gázgyár... -
A meccsel kapcsolatban egyébként ajánlom a Favorit című műsorban elhangzottakat:
http://atv.hu/videotar/20101129_favorit_2010_11_28
(2:25-el a vége előtt)
Ezen kívül van a mérkőzéssel kapcsolatos 3 db újságcikkem (amit a papám gyűjtött össze), illetve a mérkőzésről (a Gázművek fotósa által) készített 15 db fotóm, de ezeket nem szándékozom nyílvános helyre feltenni, mert nem szeretném, hogy mások lenyúlják őket. -
Azzal az a baj, hogy nagyon régen volt, és hiába a gyűjtőmunkám, amit folyamatosan csinálok (eddig 1935-1952 között) jegyzeteltem ki a csapat bajnoki mérkőzéseit a Nemzeti Sportokból), mindenre sajnos már nem tudom fényt deríteni. A 80 egynéhány éves emberek, akikkel beszéltem erre sajnos már nem tudnak visszaemlékezni, csak közvetlen a háború utáni eseményekre. Az 53-as bajnokcsapatunkból egyetlne ember él már csak (83 éves), de ő is "csak" 1946-ban csatlakozott a klubhoz, amikor az Óbudai Barátság SE-vel egyesültünk.
Ami kiegészítést azonban tudok leírok oda! -
És edző: Jónás Zoltán
-
Ott ugyan nem voltam, de sok információm van a mérkőzésről! :)
Már csak azért is, mert Wild Károly a nagypapám volt.
Most ennyit irmék kiegészítésül:
Mezőlaki Vilmos - Halmos Miklós, Subits Lajos, Horváth I. Mihály - Wild Károly, Zallár Andor - Mohácsi László, Krecsmár András, Száva Flórián, Szobek Ernő, Horváth II. György
Sajnos már senki sem él közülük. :( -
Köszi! És a világ minden kincséért sem szeretnék szörszálhasogató lenni, csak pont most jegyzeteltem ki a 39-40-es Nemzeti Sportokból a Gázművek meccseit, és a Pannóniát hosszú ó nélkül írták mindenütt.
-
A TLK gólkülönbsége 28:78 a 38:78 helyett (legalább is a táblázat szerint)!
-
Magát a pályát egyébként egy hevenyészett "drótkerítés" vette körbe, amin simán átlehetett lépni.
-
Beszéltem a csapat egykori játékosával és edzőjével. Emlékei szerint a pálya a 70-es évek közepéig megvolt. Azt mondta, hogy egy nagy gödröt töltöttek fel salakkal, amire ráhúztak egy földréteget (+faforgácsot, homokot). A vastag salakrétegnek köszönhetően a pálya úgy itta a vizet, mint a szivacs, csak meleg száraz időben volt futballra alkalmatlan. De esős időben, vagy téli alapozás során ideális volt, és állítása szerint több NB I-es csapattal is játszottak ezen a pályán felkészülési mérkőzést.
Ahogy a pálya megszűnt, amikor lehetőség volt rá a Hajógyári-szigeti pályára mentek át alapozni, edzeni. -
Egy picit itt is módosítanék: a pálya '95 nyarán már megvolt, tehát kb. '94-ben, vagy 95 tavaszán alakíthatták ki.
-
http://kepfeltoltes.hu/110225/edzopalyak2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
Megpróbálom kb. berajzolni és belinkelni egy képen!
Üdv. Rorbacher István -
Módosítanám előző hozzászólásom tartalmát! Jelenleg is a Gázművek klubtörténetének megírásával foglalkozom, így az a adatok, amiket most közlök még módosulhatnak, pontosodhatnak annak függvényében hány emberrel sikerül beszélnem, és ők mennyire emlékeznek a dolgokra!
A 60-as évek legelején a klub a Házgyár területén - közvetlen a Záhony utca másik oldalán - salakos edzőpályát alakított ki, mely merőleges volt a centerpályára. A salak beszerzése nem okozhatott problémát, mert a Gázgyár a gázgyártásból visszamaradó mellékterméket addig ezen a helyen tárolta. Az első csapatnak is tartottak rajta edzéseket, de főként a tartalék és utánpótlás csapatok használták.
1964-ben történt, hogy a salakos edzőpályát a Házgyár terjeszkedése miatt fel kellet adni, pontosabban a Záhony utca mentén a Szentendrei út irányába „eltolni” (a 70-es évekre azonban ezt is felszámolták, így az egyesület edzőpálya nélkül maradt).
-
A pályát - értelemszerűen - utána alakította ki a Gázművek, miután a helyén levő 2 db gáztisztító massza tároló tartályt lebontották (ez emlékeim szerint kb. a 90-es évek közepén, nagyjából '93-'94-'95-ben történhetett.). Ezután szerintem kb. '96-'97 körül csinálták meg a pályát, és ugye az előtörténete értelemszerűen megmagyarázza az előttem levő kedves hozzászló kommentjét. Én 2000-2001-ben fociztam a Gáz ifiben éls serdülőben, de utána is kijárogattam. Augusztust, szeptember elejét és november második felét leszámítva mindig itt edzettünk. Nálunk már nem voltak olyan jellegű problémák, mint amit előző kedves hozzászóló szintén említ (nem jött fel kátrány, nem volt gázszag, és nem lehettet már berúgni az épületbe a labdát, mert az Aquincum Műzeum megcsinálta annyira, hogy az épület raktárként működhetett). Úgy tudom, hogy egy műanyag jellegű (fólia) védőréteget húztak a szennyezett talaj fölé, és erre vittek rá (nem túl jó minőségű) földet. Ennek csak az lett a hátránya, hogy meleg, ...
-
Ezt a "Műjégpálya felújítását fedezzük többek között a Gáz pálya eladásából" című mesét már vagy másfél lehet hallani. És persze illik komlyan venni...
Azt azonban biztosan állíthatom (ezt a Gázművek idén leköszönt technikai igazagatójától hallottam kb. egy hónapja), hogy a pálya területére az elkövetkezendő négy éven keresztül változtatási tilalom van érvényben. 2012-ig ugye meg lesz egy népszavazás... Kiderül...
Az ilyen és hasonló hírek hallatán (:pl.: Erőmű pálya) néha kissé kibukok, és a következőeket találom mondani:
Minek szenvedünk és vegetálunk folyamatosan a futtballpályákkal kapcsolatban? Szűntessük meg az összeset most azonnal, és építsünk mindegyik heylére valami fasza kis hiper/szuper markettet, bevásárlóközpontot, multiplexet, benzinkutat, irodaházat, lakóparkot stb. Az lesz aztán a jó! És csodálkozunk, hogy nincs magyar futball... -
Ezen nem veszünk össze! :)
Amikor kérdeztem arra hivatkozott, hogy valami BLSZ, vagy milyen (szóval valami hivatalos papíron) 4000 volt feltűntetve, de szerinte 3000 biztos. De mondom; ezen nem veszünk össze! :)
Annyiban azonban módosítanám az Általad leírtakat, hogy a pálya egyik hosszanti oldalán végig 6-7 (attól függ hogy vesszük), de mindenképpen 7 különböző magasságú szint van (ergo egy sor, egy embersor), a másik hosszanti oldalnak a feléig is ugyanilyen lelátó van (igaz ez csak ötszintes), és valószínűleg azért tűnik dombnak, mert a másiknál rosszabb állapotú, és jobban benőtte a fű.
Itt szeretném megjegyezni, hogy azt hallottam ezt a klubnak a következő szezonra föl kellene újjítania, mert balesetveszélyes. Erre én megkérdeztem: "A játékosokra nézve?" Mert könyörgöm 1994 óta (ekkor voltam 10 éves) rendszeresen járok gázmeccsre, de a lelátóból kifolyólag még nem ért baleset, és még mást sem láttam, hogy ért volna. Nevetséges, hogy, amikor sorra szűnnek meg a pályák... -
Mai első bajnoki: Gázművek - Bp. Erőmú (gyakorlatilag Nagytétény) 0-0 (0-0)
a pálya egyes adatait megkérdeztem az intézőtől:
méret: 110*65
befogadóképesség: 4000 fő (3000 biztos)
talaj. természtes füves
Hajrá Gáz!