magyarfutball.hu

Budapest, IV. ker., Phöbus-pálya (demolished ground)

  1. alias
    1. Berlini utca
    2. Phöbus Pálya
    3. Phöbus Stadion
    4. Phoebus Pálya
    5. Berlini-utcai pálya
    6. Tó utca
  2. tags
  3. address
  4. map, route
  5. capacity
    altogether : ?
    seats: ?
    stands: ?
  6. population
    Budapest, IV. ker.: 99.050 (2012)
  7. home club
      dissolved / recently playing elsewhere
      1. Phöbus FC (? - ?)
      2. Testvériség-Újpalota SE (1945 - 1947)
      3. Újpest Városi Autóüzem SC (? - ?)
    1. attendance record
    2. pitch size
    3. pitch type
      natural grass
    4. score board
    5. floodlight
    6. running track
      n/a
    7. year of surrender
    8. first match
    9. related matches
    10. help
     
     

    új hozzászólás

    Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

    comments

    1. avatar: Sanyi-Hungaria
      2024.12.12, 21:20
      A 2-es hozzászólásra válasz a Mohácsi újvárosi stadion még ennél is nagyobb volt

      https://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/102

      12-es hozzászólás
       
    2. avatar: magyarfutball.hu
      2018.10.23, 11:45
      A pálya a nézőcsúcsot hozó 1937-es Phöbus - Ferencváros 3:2-es mérkőzésen:
      kép
      Képes Sport, ?.?.?
      via:
      http://www.tempofradi.hu/1937-ii-21-phobus-ferencvaros-32
       
    3. avatar: magyarfutball.hu
      2018.09.22, 14:36 (szerk.: 2018.09.22, 14:38)
      Ha az utas a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon érkezik Szolnokra, akkor már a vonatból látja a szolnoki vasutasok pályáját. Jobbkéz felé kell nézni s látjuk, hogy a lelátó és a játéktér merőlegesen fekszik a vasúti sínre. Régebben, amikor nem voltak rendkívüli viszonyok, akkor az érkezés után a vasúti sínek mellett visszafelé haladva, a budapesti országút sorompóját elhagyva az ember rögtön a MÁV-pályán volt. Ma rendszerint a pályaudvar mögötti utakon kell elindulni, jobbkéz felé kell menni s egy kicsit kanyargós az út. Most már az országúthoz korszerű, hatalmas felüljárót építettek, nincs már sorompó. A felüljáró alatt elhaladva frissen kövezett úton ér az ember a vasutasok pályájához. A város felé eső oldalon van a fedetlen állóhely és a Cegléd felé eső oldalon meg a lelátó. A lelátó elég nagy, hasonlít a MAC régi lelátójához. Alatta vannak az öltözők s két oldalt lehet bemenni az öltőzők előtti folyosóba. Az egyik oldalon L-alakú, drótkerítéses játékoskijáró van. Ha a Phőbus-pályán a lelátó alatt lettek volna az öltözők, akkor azt lehetne mondani, hogy a szolnoki pálya legjobban a Phöbus-pályához hasonlít. A különbség csupán annyi, hogy Szolnokon lényegesen nagyobb a nézőtér. Hiszen a főlelatótól jobbkéz-felé, amerre az uszoda van, félelipszis alakban egészen szép terület álI a nézők rendelkezésére. Az öltözők nem nagyok, de viszont Szolnokon nemcsak hideg, hanem meleg víz is folyik a csapból. A játéktér ellen Szolnokon nem panaszkodhatnak a vendégek. A pálya talaja füves. A füvesltés nagyszerűen sikerült s a füvet gondozzák is. Legfeljebb az lehet a kifpgás, hogy a pálya egy kicsit keskeny.

      https://www.magyarfutball.hu/data/upl/2013/08/1376925392_2vi37cz.jpg
      forrás:
      Nemzeti Sport - Pesti szemmel, vidéki pályákon
      1941. szeptember 4.
       
    4. avatar: fgymat
      2014.05.06, 10:13
      Sőt, már 45-ben is itt játszottak (akkor Berlini utcának emlegették a pályát), csak amikor kiestek az NBII-be (1947), kerültek a Pázmány utcába (a régi Istvánteleki Levente pálya). Érdekes, hogy amikor a 100 éves évfordulóját ünnepelték és felsorolták a hazai pályákat, ez kimaradt. Valószínűleg, azért mert csak bérelték. A régi, Tatai úti pályájukat nagy eséllyel szétbombázták és mivel az Istvánteleki MÁV főműhelyben volt a központjuk, inkább a közelebbi Levente-pályát újították fel.
       
    5. avatar: meteo
      2014.05.06, 05:58
      A pálya az 1946-47-es szezonban is NB I-es mérkőzések helyszínéül szolgált, ugyanis a Testvériség itt rendezte egy kivételével az összes hazai találkozóját.
       
    6. avatar: fgymat
      2014.04.05, 22:44
      1944. április 25-ei légifelvételen:
      kép

      forrás:
      http://ncap.org.uk/frame/1-1-42-1-67
       
    7. avatar: magyarfutball.hu
       
    8. avatar: Rozenberger
      2010.07.22, 11:32 (szerk.: 2018.02.18, 17:11)
      A képen balról állósor balról a harmadik Rozenberger Károly.Az 1931-es Cégliga Válogatott különböző Budapesti profi csapatok játékosaiból ált össze.
      kép
       
    9. avatar: Rozenberger
      2010.06.30, 18:22
      Budapest,Phöbus Pálya: 1931.augusztus.24.
      Cégliga válogatott-Nyomdászok 5:0
      Góllövők:Rozenberger Károly 2
      Kukán 2
      Grén 1
       
    10. avatar: magyarfutball.hu
      2010.01.04, 19:08
      Nem tudom hallottatok-e már róla, hogy az 1926-ban átadott újpesti Phőbus pálya játéktere az országban a legnagyobbnak, Európában pedig - a Slavia pályája után - a második legnagyobbnak számított 110 x 72,5 méteres méretével. Ez még a harmincas évek közepén is így volt, nem tudom később megdőlt-e ez a "rekord"...


      forrás:
      http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=4362&na_step=30&t=9065992&na_order= - Ben71
       
    11. avatar: Girgily
      2008.11.05, 21:05
      1970:
      kép

      gabute:
      99%, hogy ez volt a Phöbus-pálya. Szabadságharcosok útja = Berlini utca, és a Phöbus pályája a Berlini utcában volt, a Phöbus villamossági művek (felnőttkori nevén újpesti erőmű) területén. Más infók szerint mondjuk a Tó utcában volt, de lehet, hogy ott csak az erőmű bejárata leledzett. Azon a telken, ahol jelölve van a pálya, a mai napig az újpesti erőmű helyezkedik el.

      Ma már egyébként nincsen meg a sporttelep, valamikor a 70-es évek közepén-végén szüntette meg az erőmű. Egyes információk szerint a világháború előtt egyébként nem pont ugyanitt volt a Phöbus-pálya, sőt, hallottam olyat is, hogy erre merőleges volt, stb. Volt egy kis tribünje is a lebontásig. És ugye 1935-39 között NB 1-es stadion volt. Még KK-meccseket is játszottak benne!