Veszprém, Balaton Volán
bajnoki szereplések
szezon | bajnokság | osztály | klub neve | hely | pontok |
---|---|---|---|---|---|
1994/1995 | Veszprém megye, Veszprémi körzet, Nyugati csoport | 5 | Balaton Volán | 6 | 32 |
1993/1994 | Veszprém megye, Veszprémi körzet, Nyugati csoport | 5 | Veszprémi Volán | 1 | 40 |
1992/1993 | Veszprém megye, Veszprémi körzet, Nyugati csoport | 5 | Balaton Volán | 1 | 34 |
Szurkolók
alias
Veszprémi AKÖV
Veszprémi KSE
VKSE
Veszprémi KSE
VKSE
kapcsolódó csapatok
alapítás
1949
klub színei
kék - fehér
bajnokság
- (megszűnt csapat)
stadion
- régi stadionok
- Mártírok úti Sportpálya
(? - 1988)
névváltozások
- Veszprémi Előre
? - 1960 - Veszprémi Autóbusz Közlekedési Vállalat Sport Clubja
1960 - 1967 - Veszprémi Közlekedési SE
1967 - 1969 - Veszprémi Volán SC
1969 - 1991 - Balaton Volán
1991 - ?
dicsőséglista
hivatalos honlap
kapcsolódó weboldalak
szurkolói csoportok
segítség
új hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!
hozzászólások
V. Volán-Schönherz SE 2:0 (0:0)
Veszprém, 400 néző. V: Sabján L. (Tapolca). A városi rangadó első félidejében meglepetésre többet kezdeményezett a Schönherz SE. A kapuk ritkán kerültek veszélybe. Fordulás után a Volán döntő fölénybe került, de csak a hajrában tudta biztosítani megérdemelt győzelmét. A több helyzetet teremtő közlekedésiek a késlekedő védők mellett szép akciókból érték el góljaikat. G: Gergely, Rein. Jó: Harmath, Nagy, Poós, Gergely, ill Rózsa, Hüjber.
Veszprémi Napló 1982 augusztus 25
A megyei labdarúgó-bajnokság őszi rajtjánál hiába keresték a szurkolók a Veszprémi Volán nevét. A megyeszékhely patinás szakosztálya nem nevezett az 1988-89-es vetélkedőre! Pedig az idősebb drukkerek még jól emlékeznek, milyen parázs csatákat vívott a közlekedési gárda egykor még az NB III-ban is. A V. Vasutassal játszott „rangadóik” pedig egészen sajátos színfoltjai voltak a város sportéletének . . .
Aztán pár héttel később mégis feltűnt a nevük: a körzeti bajnokságba sorolták őket, pedig a tavasz folyamán nem voltak kiesési gondjaik. Ennek ellenére egy osztállyal lejjebb indultak a most kezdődő küzdelemsorozaton.
Mi történt végül a Volánnal? Rajnai Elemér, a kék-fehér színeket viselő egyesület elnöke egyetlen szóval jellemezte az eseményt: szüneteltetünk. Mielőtt azonban akárki is megbántaná, felelősségre vonná a sportkör és a szakosztály vezetését, érdemes végigkövetni a történteket.
A gondozott pályával, megfelelő költségvetéssel és hagyományokkal rendelkező szakosztály tagjai a tavaszi szezon végeztével még nem gondolták, hogy a nyáron mekkora változás áll be házuk táján. Az történt ugyanis, hogy a Veszprémi SE NB II-es csapata bajnokságot nyert, s feljutott az élvonalba. Ott viszont a korábbinál lényegesen nagyobbak a követelmények úgy a pályák, csapatok, mint anyagiak terén.
Röviden: szerződés született, amelyben a Volán vállalta, hogy a Mártírok úti létesítményt, a teljes játékosállományt és minden felszerelést a VSE rendelkezésére bocsát, így a működésre szánt évi mintegy 500 ezer forintot is a város reprezentatív szakosztályához irányították. A közlekedési klub a maga módján így járult hozzá a VSE további sikeres szerepléséhez.
Van azonban a sportköri (ügyvezető) elnökök által aláírt szerződésnek egy kitétele. Amennyiben a VSE a bajnokság végén búcsút mond az élvonalnak, abban az esetben viszszaáll az eredeti helyzet! Azaz, az átigazolt játékosok viszszatérnek a Volán kötelékébe, s a pálya, felszerelés ismét a közlekedésieké lesz.
Nyugodtan mondhatjuk, becsületes üzlet ez. A Volán segítségével a VSE sok gondja megoldódott, ha nem is minden .. . S hogy a folyamatosság azért mégis meglegyen: a vállalati tömegsportra biztosított időben edzhetnek egykori pályájukon a Balaton Volán dolgozói. Mert a csapat azért együtt maradt, s indult-igaz, a korábbinál sokkal mostohább körülmények között - a körzeti bajnokságban.
Sportszerűségből jeles! Ez a dolog egyik oldala. Van azonban másik is. Az, hogy egy NB I-es szakosztálynak nem éppen az lenne a célja, hogy legyen alatta (mellette) egy NB llI-as szakosztály? Ahová irányíthatna fiatal — megerősödésre szánt — tehetségeket kiöregedő — „levezetni” kívánó rutinosabb, idősebb játékosokat. Ahova mindig nyúlhatnának kisegítő emberekért. (Lásd: kapusgondok a VSE-nél . ..)
Az nyilvánvaló, ez utóbbi megoldás lenne a kívánatos. A jelenlegi gazdasági és létesítményhelyzet azonban ezt nem teszi pillanatnyilag lehetővé. Ezért különösen szimpatikus a közlekedésiek önfeláldozása!
forrás:
Dominek József