magyarfutball.hu

Miskolc, MÁV sajóparti sporttelep (lebontva)

  1. címkék
  2. cím
    Borsod-Abaúj-Zemplén megyehiányzó adat beadása
     
  3. térkép, megközelítés
  4. befogadóképesség
    összesen : ?
    ülőhely: ?
    állóhely: ?
  5. lakosság
    Miskolc: 143.502 (2024)
  6. hazai csapat
      megszűnt / már más pályán játszó
      1. MVSC-Miskolc (1926 - 1931)
    1. nézőcsúcs
    2. pálya mérete
    3. talaj típusa
    4. eredményjelző tábla
    5. világítás
    6. futópálya
    7. átadás éve
    8. nyitómérkőzés
    9. segítség
     
     

    új hozzászólás

    Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

    hozzászólások

    1. avatar: pirospont
      2011.02.21, 19:51 (szerk.: 2021.09.25, 15:46)
      kép
      Képek a pálya avatásáról. Forrás: Magyar Vasutasok Albuma
       
    2. avatar: pirospont
      2010.01.08, 18:58 (szerk.: 2010.01.08, 19:02)
      A sportolási lehetőségek elkezdéséhez az államvasutak területén lévő részen engedélyezték egy sportpálya kialakítását. Az ún. Kubikban hamar elkészült az önkéntesek, a lelkes sportbarátok által épített futballpálya, tribünökkel és öltözőkkel. A világháború utáni zűrzavaros időben azonban ezeket lerombolták, széjjelhordták. Új területen hoztak létre sportolási lehetőségeket: a Miskolc városától kapott Sajó parti területen. 1926. júliusában nagyszabású ünnepségen vették birtokba. A Sajó parti pálya sem jelentet azonban végleges, és a remélt megoldást. Az állomási terület rendezésével adódott a MÁV műhely mellet lévő pályaterület, ahol a korábbiaknál is jobban támogató MÁV Igazgatóság segítségével elkészítették az új, Szirma úti, saját sporttelepüket. Készült egy betontribün, több teniszpálya, és a 1931. októberétől már céllövő pálya is a sportbarátok rendelkezésére állt. Ugyanakkor a Sajó parton csónakházat és strandépületet alakítottak ki, mely akkoriban a magyar vasutas sport büszkeségének számított.

      forrás: mvsc.eu
       
    3. avatar: pirospont
      2010.01.08, 18:41 (szerk.: 2021.09.25, 15:45)
      A pálya egy 1928-as térképen:
      kép
      Érdekes, hogy ma a Sajó sem ott folyik már mint a 20-as években, de felfedezhető még a nyomvonala, és a Baross és Vágóhíd utcák, valamint a Gömöri P.U. segítségével jól beazonosítható a pálya mai helye.