magyarfutball.hu

Budapest, XIV. ker., Millenáris

1930 körül

  1. Budapest, XIV. ker., Millenáris (1930 körül)
  1. 2006.12.14
    A fővárosi közgyűlés egyhangúlag megszavazza a Millenáris fővárosi műemléki védettségét.
  2. 1974
    -új cementburkolat
  3. 1954
    -az északnyugati forduló nagymértékben megsüllyedt
    -teljesen feltörték a pálya betonját, a fordulókat feltöltötték, az egyenesek dölésszögét kijavították
    -a pálya hossza 412 méterre csökkent
    -új világítás kiépítése, huszonhat oszlopon ikerlámpák kihelyezése
  4. 1945
    -a betonteknőt többszáz kisebb-nagyobb belövés érte
    -a tribünt három nagyobb bombatalálat roggyantotta meg
    -a futókört és az atlétikapályát mély gödrök csúfították
    -a pályát felújították, májusban már versenyeket is rendeztek
  5. 1928.08.15-20.
    XXXI. Kerékpáros Világbajnokság színhelye
  6. 1928.7.08
    -az új pálya átadása
    -4 ezer néző
  7. 1928
    -a pályaszintje 1,7méterrel mélyebbre került
    -a kiemelt 24 ezer köbméter földet a körtöltésbe, valamint a megemelt fordulók alapjába tették
    - a pálya 415 méterre rövidült és betonborítást kapott
    -fordulókban megemelt lelátók
    -3.000 férőhelyes tribün
    -nagy fényerejű lámpák felszerelése
    -mind a futópálya (367m) mind a labdarúgópálya (110m*64m) mérete csökkent
    -nagytribün alatt társalgó létrehozása
  8. 1928
    -1927 októberében indult az építkezés
    -a földmunkák 1928 márciusában fejeződtek be
    -ekkor fogtak hozzá a betonpálya és betontribün építéséhez
    -a betonteknő május végére készült el
  9. 1927
    -pálya felújításának terve mivel " a hatalmas fatákolmány alapja korhadt s összeroskadással fenyeget"
    -a telep átépítésével Hajós Alfrédot és Mattyók Aladárt bízták meg
  10. 1924.06.20
    -az új kerékpárpálya-velodrom átadása
  11. 1922
    -kisebb javítások a kerékpárpályán
  12. 1921
    -atlétikai pálya felújítása
    -tribünök felújítása
    -gyep cseréje
    -sporttelep körül új betonkerítés
  13. 1916
    -lebontották az egyik kistribünt
  14. 1909
    -újabb, 40*10 méteres fedetlen emelvény épült
    -ezenkívül egy 168 négyzetméter alapterületű szétszedhető tribün a kerékpárpálya fordulójában
    -elkészült a nézőteret betonteknőtől elválasztó léckerítés
    -a pálya végénél pedig egy 33*11,8 méteres (95-180cm mélységű) vezetékes vízzel töltött medencét hoztak létre
  15. 1904
    -főtribünökkel szembeni állóhelyek felújítása
    -deszkafalat és hagyományos fenyőoszlopos- kátránypapíros tetőszerkezetet kapott az 55*7 méteres állóhely
  16. 1901
    -pálya gyepesítésének elrendelése (előtte homokos talajú)
    -tribűnön olcsóbb és drágább helyek elkülönítése
  17. 1901
    -telepet körülvevő deszkakerítés elkészülte
  18. 1901
    -meglévő "B" tribün mellé felépült az "A" tribün is
    -40*12 méteres, tégla alapfalú, favázas szerkezetű lelátó
    -fedele fenyőfa oszlopokon nyugvó kátránypapír
    -alsó szinten öltöző, iroda és illemhelység
  19. 1897
    -új fedett tribün építése
    -kerékpárpálya helyreállítása, aszfaltburkolattal való ellátása
  20. 1897
    a pálya fa lelátóit széthordták