magyarfutball.hu

Budapest, IV. ker., Phöbus-pálya (lebontva)

  1. alias
    1. Berlini utca
    2. Phöbus Pálya
    3. Phöbus Stadion
    4. Phoebus Pálya
    5. Berlini-utcai pálya
    6. Tó utca
  2. címkék
  3. cím
  4. térkép, megközelítés
  5. befogadóképesség
    összesen : ?
    ülőhely: ?
    állóhely: ?
  6. lakosság
    Budapest, IV. ker.: 99.050 (2012)
  7. hazai csapat
      megszűnt / már más pályán játszó
      1. Phöbus FC (? - ?)
      2. Testvériség-Újpalota SE (1945 - 1947)
      3. Újpest Városi Autóüzem SC (? - ?)
    1. nézőcsúcs
    2. pálya mérete
    3. talaj típusa
      természetes füves
    4. eredményjelző tábla
    5. világítás
    6. futópálya
      nincs
    7. átadás éve
    8. nyitómérkőzés
    9. kapcsolódó mérkőzések
    10. segítség
     
     

    új hozzászólás

    Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

    hozzászólások

    1. avatar: Sanyi-Hungaria
      2024.12.12, 21:20
      A 2-es hozzászólásra válasz a Mohácsi újvárosi stadion még ennél is nagyobb volt

      https://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/102

      12-es hozzászólás
       
    2. avatar: magyarfutball.hu
      2018.10.23, 11:45
      A pálya a nézőcsúcsot hozó 1937-es Phöbus - Ferencváros 3:2-es mérkőzésen:
      kép
      Képes Sport, ?.?.?
      via:
      http://www.tempofradi.hu/1937-ii-21-phobus-ferencvaros-32
       
    3. avatar: magyarfutball.hu
      2018.09.22, 14:36 (szerk.: 2018.09.22, 14:38)
      Ha az utas a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon érkezik Szolnokra, akkor már a vonatból látja a szolnoki vasutasok pályáját. Jobbkéz felé kell nézni s látjuk, hogy a lelátó és a játéktér merőlegesen fekszik a vasúti sínre. Régebben, amikor nem voltak rendkívüli viszonyok, akkor az érkezés után a vasúti sínek mellett visszafelé haladva, a budapesti országút sorompóját elhagyva az ember rögtön a MÁV-pályán volt. Ma rendszerint a pályaudvar mögötti utakon kell elindulni, jobbkéz felé kell menni s egy kicsit kanyargós az út. Most már az országúthoz korszerű, hatalmas felüljárót építettek, nincs már sorompó. A felüljáró alatt elhaladva frissen kövezett úton ér az ember a vasutasok pályájához. A város felé eső oldalon van a fedetlen állóhely és a Cegléd felé eső oldalon meg a lelátó. A lelátó elég nagy, hasonlít a MAC régi lelátójához. Alatta vannak az öltözők s két oldalt lehet bemenni az öltőzők előtti folyosóba. Az egyik oldalon L-alakú, drótkerítéses játékoskijáró van. Ha a Phőbus-pályán a lelátó alatt lettek volna az öltözők, akkor azt lehetne mondani, hogy a szolnoki pálya legjobban a Phöbus-pályához hasonlít. A különbség csupán annyi, hogy Szolnokon lényegesen nagyobb a nézőtér. Hiszen a főlelatótól jobbkéz-felé, amerre az uszoda van, félelipszis alakban egészen szép terület álI a nézők rendelkezésére. Az öltözők nem nagyok, de viszont Szolnokon nemcsak hideg, hanem meleg víz is folyik a csapból. A játéktér ellen Szolnokon nem panaszkodhatnak a vendégek. A pálya talaja füves. A füvesltés nagyszerűen sikerült s a füvet gondozzák is. Legfeljebb az lehet a kifpgás, hogy a pálya egy kicsit keskeny.

      https://www.magyarfutball.hu/data/upl/2013/08/1376925392_2vi37cz.jpg
      forrás:
      Nemzeti Sport - Pesti szemmel, vidéki pályákon
      1941. szeptember 4.
       
    4. avatar: fgymat
      2014.05.06, 10:13
      Sőt, már 45-ben is itt játszottak (akkor Berlini utcának emlegették a pályát), csak amikor kiestek az NBII-be (1947), kerültek a Pázmány utcába (a régi Istvánteleki Levente pálya). Érdekes, hogy amikor a 100 éves évfordulóját ünnepelték és felsorolták a hazai pályákat, ez kimaradt. Valószínűleg, azért mert csak bérelték. A régi, Tatai úti pályájukat nagy eséllyel szétbombázták és mivel az Istvánteleki MÁV főműhelyben volt a központjuk, inkább a közelebbi Levente-pályát újították fel.
       
    5. avatar: meteo
      2014.05.06, 05:58
      A pálya az 1946-47-es szezonban is NB I-es mérkőzések helyszínéül szolgált, ugyanis a Testvériség itt rendezte egy kivételével az összes hazai találkozóját.
       
    6. avatar: fgymat
      2014.04.05, 22:44
      1944. április 25-ei légifelvételen:
      kép

      forrás:
      http://ncap.org.uk/frame/1-1-42-1-67
       
    7. avatar: magyarfutball.hu
       
    8. avatar: Rozenberger
      2010.07.22, 11:32 (szerk.: 2018.02.18, 17:11)
      A képen balról állósor balról a harmadik Rozenberger Károly.Az 1931-es Cégliga Válogatott különböző Budapesti profi csapatok játékosaiból ált össze.
      kép
       
    9. avatar: Rozenberger
      2010.06.30, 18:22
      Budapest,Phöbus Pálya: 1931.augusztus.24.
      Cégliga válogatott-Nyomdászok 5:0
      Góllövők:Rozenberger Károly 2
      Kukán 2
      Grén 1
       
    10. avatar: magyarfutball.hu
      2010.01.04, 19:08
      Nem tudom hallottatok-e már róla, hogy az 1926-ban átadott újpesti Phőbus pálya játéktere az országban a legnagyobbnak, Európában pedig - a Slavia pályája után - a második legnagyobbnak számított 110 x 72,5 méteres méretével. Ez még a harmincas évek közepén is így volt, nem tudom később megdőlt-e ez a "rekord"...


      forrás:
      http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=4362&na_step=30&t=9065992&na_order= - Ben71
       
    11. avatar: Girgily
      2008.11.05, 21:05
      1970:
      kép

      gabute:
      99%, hogy ez volt a Phöbus-pálya. Szabadságharcosok útja = Berlini utca, és a Phöbus pályája a Berlini utcában volt, a Phöbus villamossági művek (felnőttkori nevén újpesti erőmű) területén. Más infók szerint mondjuk a Tó utcában volt, de lehet, hogy ott csak az erőmű bejárata leledzett. Azon a telken, ahol jelölve van a pálya, a mai napig az újpesti erőmű helyezkedik el.

      Ma már egyébként nincsen meg a sporttelep, valamikor a 70-es évek közepén-végén szüntette meg az erőmű. Egyes információk szerint a világháború előtt egyébként nem pont ugyanitt volt a Phöbus-pálya, sőt, hallottam olyat is, hogy erre merőleges volt, stb. Volt egy kis tribünje is a lebontásig. És ugye 1935-39 között NB 1-es stadion volt. Még KK-meccseket is játszottak benne!