Nemzeti Bajnokság II, Közép csoport 1951
# | club | m | w | t | l | goals | points |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Budapesti Gyárépítők 1 | 26 | 18 | 5 | 3 | 59 : 31 | 41 |
2 | Váci Vörös Lobogó 2 | 26 | 17 | 4 | 5 | 65 : 37 | 38 |
3 | Budapesti Építők 3 | 26 | 13 | 7 | 6 | 46 : 33 | 33 |
4 | IV. kerületi Vörös Lobogó 4 | 26 | 12 | 5 | 9 | 47 : 39 | 29 |
5 | Szikra Gázművek 5 | 26 | 11 | 6 | 9 | 44 : 37 | 28 |
6 | Vasas Elektromos 6 | 26 | 11 | 6 | 9 | 41 : 45 | 28 |
7 | Kinizsi Dohánygyár 7 | 26 | 10 | 7 | 9 | 46 : 44 | 27 |
8 | Előre Autótaxi 8 | 26 | 10 | 4 | 12 | 41 : 48 | 24 |
9 | Vasas Ganzvagon 9 | 26 | 6 | 10 | 10 | 41 : 42 | 22 |
10 | Csepeli Szikra 10 | 26 | 7 | 6 | 13 | 28 : 34 | 20 |
11 | III. kerületi Vörös Lobogó 11 | 26 | 6 | 8 | 12 | 33 : 46 | 20 |
12 | Vörös Meteor Nemzeti Bank 12 | 26 | 7 | 6 | 13 | 34 : 50 | 20 |
13 | Óbudai Építők | 26 | 6 | 6 | 14 | 24 : 41 | 18 |
14 | Vörös Lobogó Magyar Pamut 13 | 26 | 7 | 2 | 17 | 40 : 62 | 16 |
Piros adatsor : Kiesett vagy egyéb okból (például kizárás, klubegyesülés, megszűnés), a klub a következő bajnoki szezonban nem indul ebben a bajnoki osztályban.
- 1) volt Bp. Gyárépítők MTE
- 2) volt Váci DTK
- 3) volt Építők KSE
- 4) volt Bőripari Dolgozók SE, új neve VL Duna-cipőgyár
- 5) volt Főv. Gázművek Lombik SE
- 6) volt Elektromos MSE
- 7) volt ÉDOSz Lendület
- 8) volt Autótaxi MSC
- 9) volt Ganz Vasas
- 10) volt Csepeli Papírgyári Lombik
- 11) volt III.ker. Textilmunkás, új neve VL Textilfestő
- 12) volt Vörös Meteor, fuzionál a VM Egyetértéssel VM Egyetértés MNB néven, majd 1952.09.20-tól új neve Bp. Vörös Meteor
- 13) volt Magyar Pamut SC
A csoportelső nem tudta kiharcolni az osztályozón az NB I-be jutást, az utolsó két csapat kiesett.
1951 a nagy változások éve volt a magyar sportmozgalomban, az egyesületek életében és a bajnoki rendszerekben. A labdarúgást tekintve megszünt az önálló Magyar Labdarúgó Szövetség, helyét az év elején létrehozott Országos Testnevelési és Sportbizottság labdarúgó osztálya vette át. Ugyanakkor a Szakszervezetek Országos Tanácsa január végén döntött az egységes rendszerű szakszervezeti egyesületek létrehozásáról. Minden szakszervezeti ágazatnál létre kellett hozni a központi sportegyesületet (SE-t), melynek feladata az alá tartozó sportkörök (SK-k) irányítása. A bajnoki rendszer is jelentősen módosult: az NB I és NB II létszámát 16-ról 14 főre csökkentették, megszüntették az NB III osztályt, az alszövetségek helyére a megyei, illetve a budapesti TSB-k kerültek.
Osztályozó az NB I-be jutásért:
(Népsport 1950. 12. 17.)
1. Bp. Postás 3 2 1 – 8:1 5
2. Pécsi Lokomotív 3 2 1 – 9:3 5
------------------------------------------------------------
3. Vörös Lobogó Keltex 3 – 1 2 1:6 1
4. Bp. Gyárépítők 3 – 1 2 1:9 1
Az első két helyezett feljutott az NB I-be.
sources
1. Bp. Gyárépítők [*1] 26 18 5 3 59:31 41
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2. Váci Vörös Lobogó [*2] 26 17 4 5 65:37 38
3. Bp. Építők [*3] 26 13 7 6 46:33 33
4. IV. ker. Vörös Lobogó (k) [*4] 26 12 5 9 47:39 29
5. Szikra Gázművek [*5] 26 11 6 9 44:37 28
6. Vasas Elektromos [*6] 26 11 6 9 41:45 28
7. Kinizsi Dohánygyár [*7] 26 10 7 9 46:44 27
8. Előre Autótaxi (ú) [*8] 26 10 4 12 41:48 24
9. Vasas Ganzvagon [*9] 26 6 10 10 41:42 22
10. Csepeli Szikra [*10] 26 7 6 13 28:34 20
11. III. ker. Vörös Lobogó [*11] 26 6 8 12 33:46 20
12. Vörös Meteor Nemzeti Bank [*12] 26 7 6 13 34:50 20
-----------------------------------------------------------------
13. Óbudai Építők 26 6 6 14 24:41 18
14. Vörös Lobogó Magyar Pamut[*13] 26 7 2 17 40:62 16
[*1] volt Bp. Gyárépítők MTE
[*2] volt Váci DTK
[*3] volt Építők KSE
[*4] volt Bőripari Dolgozók SE, új neve VL Duna-cipőgyár
[*5] volt Főv. Gázművek Lombik SE
[*6] volt Elektromos MSE
[*7] volt ÉDOSz Lendület
[*8] volt Autótaxi MSC
[*9] volt Ganz Vasas
[*10] volt Csepeli Papírgyári Lombik
[*11] volt III.ker. Textilmunkás, új neve VL Textilfestő
[*12] volt Vörös Meteor, fuzionál a VM Egyetértéssel VM Egyetértés MNB néven, majd 1952.09.20-tól új neve Bp. Vörös Meteor
[*13] volt Magyar Pamut SC
Népsport 1951. 11. 19.
gaborpapi (fórum)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2. Váci Vörös Lobogó [*2] 26 17 4 5 65:37 38
3. Bp. Építők [*3] 26 13 7 6 46:33 33
4. IV. ker. Vörös Lobogó (k) [*4] 26 12 5 9 47:39 29
5. Szikra Gázművek [*5] 26 11 6 9 44:37 28
6. Vasas Elektromos [*6] 26 11 6 9 41:45 28
7. Kinizsi Dohánygyár [*7] 26 10 7 9 46:44 27
8. Előre Autótaxi (ú) [*8] 26 10 4 12 41:48 24
9. Vasas Ganzvagon [*9] 26 6 10 10 41:42 22
10. Csepeli Szikra [*10] 26 7 6 13 28:34 20
11. III. ker. Vörös Lobogó [*11] 26 6 8 12 33:46 20
12. Vörös Meteor Nemzeti Bank [*12] 26 7 6 13 34:50 20
-----------------------------------------------------------------
13. Óbudai Építők 26 6 6 14 24:41 18
14. Vörös Lobogó Magyar Pamut[*13] 26 7 2 17 40:62 16
[*1] volt Bp. Gyárépítők MTE
[*2] volt Váci DTK
[*3] volt Építők KSE
[*4] volt Bőripari Dolgozók SE, új neve VL Duna-cipőgyár
[*5] volt Főv. Gázművek Lombik SE
[*6] volt Elektromos MSE
[*7] volt ÉDOSz Lendület
[*8] volt Autótaxi MSC
[*9] volt Ganz Vasas
[*10] volt Csepeli Papírgyári Lombik
[*11] volt III.ker. Textilmunkás, új neve VL Textilfestő
[*12] volt Vörös Meteor, fuzionál a VM Egyetértéssel VM Egyetértés MNB néven, majd 1952.09.20-tól új neve Bp. Vörös Meteor
[*13] volt Magyar Pamut SC
Népsport 1951. 11. 19.
gaborpapi (fórum)
új hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!