magyarfutball.hu

Nemzeti Bajnokság II, Közép csoport 1951

# club m w t l goals points
1 Budapesti Gyárépítők 1 26 18 5 3  59 :  31 41
2 Váci Vörös Lobogó 2 26 17 4 5  65 :  37 38
3 Budapesti Építők 3 26 13 7 6  46 :  33 33
4 IV. kerületi Vörös Lobogó 4 26 12 5 9  47 :  39 29
5 Szikra Gázművek 5 26 11 6 9  44 :  37 28
6 Vasas Elektromos 6 26 11 6 9  41 :  45 28
7 Kinizsi Dohánygyár 7 26 10 7 9  46 :  44 27
8 Előre Autótaxi 8 26 10 4 12  41 :  48 24
9 Vasas Ganzvagon 9 26 6 10 10  41 :  42 22
10 Csepeli Szikra 10 26 7 6 13  28 :  34 20
11 III. kerületi Vörös Lobogó 11 26 6 8 12  33 :  46 20
12 Vörös Meteor Nemzeti Bank 12 26 7 6 13  34 :  50 20
13 Óbudai Építők 26 6 6 14  24 :  41 18
14 Vörös Lobogó Magyar Pamut 13 26 7 2 17  40 :  62 16

Piros adatsor : Kiesett vagy egyéb okból (például kizárás, klubegyesülés, megszűnés), a klub a következő bajnoki szezonban nem indul ebben a bajnoki osztályban.

  1. 1) volt Bp. Gyárépítők MTE
  2. 2) volt Váci DTK
  3. 3) volt Építők KSE
  4. 4) volt Bőripari Dolgozók SE, új neve VL Duna-cipőgyár
  5. 5) volt Főv. Gázművek Lombik SE
  6. 6) volt Elektromos MSE
  7. 7) volt ÉDOSz Lendület
  8. 8) volt Autótaxi MSC
  9. 9) volt Ganz Vasas
  10. 10) volt Csepeli Papírgyári Lombik
  11. 11) volt III.ker. Textilmunkás, új neve VL Textilfestő
  12. 12) volt Vörös Meteor, fuzionál a VM Egyetértéssel VM Egyetértés MNB néven, majd 1952.09.20-tól új neve Bp. Vörös Meteor
  13. 13) volt Magyar Pamut SC


A csoportelső nem tudta kiharcolni az osztályozón az NB I-be jutást, az utolsó két csapat kiesett.

1951 a nagy változások éve volt a magyar sportmozgalomban, az egyesületek életében és a bajnoki rendszerekben. A labdarúgást tekintve megszünt az önálló Magyar Labdarúgó Szövetség, helyét az év elején létrehozott Országos Testnevelési és Sportbizottság labdarúgó osztálya vette át. Ugyanakkor a Szakszervezetek Országos Tanácsa január végén döntött az egységes rendszerű szakszervezeti egyesületek létrehozásáról. Minden szakszervezeti ágazatnál létre kellett hozni a központi sportegyesületet (SE-t), melynek feladata az alá tartozó sportkörök (SK-k) irányítása. A bajnoki rendszer is jelentősen módosult: az NB I és NB II létszámát 16-ról 14 főre csökkentették, megszüntették az NB III osztályt, az alszövetségek helyére a megyei, illetve a budapesti TSB-k kerültek.

Osztályozó az NB I-be jutásért:
(Népsport 1950. 12. 17.)

1. Bp. Postás 3 2 1 – 8:1 5
2. Pécsi Lokomotív 3 2 1 – 9:3 5
------------------------------------------------------------
3. Vörös Lobogó Keltex 3 – 1 2 1:6 1
4. Bp. Gyárépítők 3 – 1 2 1:9 1

Az első két helyezett feljutott az NB I-be.
sources
1. Bp. Gyárépítők [*1] 26 18 5 3 59:31 41
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2. Váci Vörös Lobogó [*2] 26 17 4 5 65:37 38
3. Bp. Építők [*3] 26 13 7 6 46:33 33
4. IV. ker. Vörös Lobogó (k) [*4] 26 12 5 9 47:39 29
5. Szikra Gázművek [*5] 26 11 6 9 44:37 28
6. Vasas Elektromos [*6] 26 11 6 9 41:45 28
7. Kinizsi Dohánygyár [*7] 26 10 7 9 46:44 27
8. Előre Autótaxi (ú) [*8] 26 10 4 12 41:48 24
9. Vasas Ganzvagon [*9] 26 6 10 10 41:42 22
10. Csepeli Szikra [*10] 26 7 6 13 28:34 20
11. III. ker. Vörös Lobogó [*11] 26 6 8 12 33:46 20
12. Vörös Meteor Nemzeti Bank [*12] 26 7 6 13 34:50 20
-----------------------------------------------------------------
13. Óbudai Építők 26 6 6 14 24:41 18
14. Vörös Lobogó Magyar Pamut[*13] 26 7 2 17 40:62 16
[*1] volt Bp. Gyárépítők MTE
[*2] volt Váci DTK
[*3] volt Építők KSE
[*4] volt Bőripari Dolgozók SE, új neve VL Duna-cipőgyár
[*5] volt Főv. Gázművek Lombik SE
[*6] volt Elektromos MSE
[*7] volt ÉDOSz Lendület
[*8] volt Autótaxi MSC
[*9] volt Ganz Vasas
[*10] volt Csepeli Papírgyári Lombik
[*11] volt III.ker. Textilmunkás, új neve VL Textilfestő
[*12] volt Vörös Meteor, fuzionál a VM Egyetértéssel VM Egyetértés MNB néven, majd 1952.09.20-tól új neve Bp. Vörös Meteor
[*13] volt Magyar Pamut SC

Népsport 1951. 11. 19.
gaborpapi (fórum)
 
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!