Budapest, Volán SC
bajnoki szereplések
szezon | bajnokság | osztály | klub neve | hely | pontok |
---|---|---|---|---|---|
1990/1991 | Nemzeti Bajnokság I | 1 | Volán SC | 16 | 21 |
1989/1990 | Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport | 2 | Volán SC | 1 | 65 |
1988/1989 | Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport | 2 | Volán SC | 4 | 52 |
teljes név
Volán Sport Club
Szurkolók
alias
Budapesti Volán
Bp. Volán
Bp. Volán
kapcsolódó csapatok
cím
alapítás
1966. december 16.
klub színei
kék - fehér
bajnokság
- (megszűnt csapat)
stadion
- régi stadionok
- Péceli út
(1967 - 1969)
- Volán Sporttelep
(1969 - 1977)
- Czabán Samu tér
(1977 - 1991)
névváltozások
- Volán Sport Club
1966 - 1991 - Volán FC
1991 - 1991-ben megszűnt és átadta NBII-es indulási jogát először a Ganz Danubius csapatának, de anyagi problémák miatt az újjáalakult Rákospalotai EAC kapta meg végül az indulási jogot.
dicsőséglista
- NBII/másodosztály bajnoka
1978/1979
1982/1983
1984/1985
1989/1990 - NBI/első osztály 11. helyezett
1979/1980
mérkőzések
-
1991.06.15
Debreceni Vasutas SC - Volán FC -
1991.06.08
Volán FC - Tatabányai Bányász SC -
1991.06.01
Újpesti TE - Volán FC -
1991.05.26
Volán FC - Ferencvárosi TC -
1991.05.18
Békéscsabai Előre FC - Volán FC
hivatalos honlap
kapcsolódó weboldalak
szurkolói csoportok
segítség
új hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!
hozzászólások
forrás: Nemzeti Sport, 1981. december 17. (csütörtök)
http://www.ebay.co.uk/itm/Match-Worn-Volan-S-C-Football-Club-Hungary-Communist-Era-/192016833515
http://www.ftcbaratikor.hu/2010/02/04/szuletesnapi-beszelgetes-grosics-gyulaval/
forrás:
http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes_jelkep/sport/volan_sport_club_jelveny_1575005666.html
forrás:
http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes_jelkep/sport/volan_sport_club_jelveny_r_itkabb_1565831744.html
https://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/18 (#22 hozzászólás)
A könyv szerint a 77/78-as szezontól játszott a Czabán Samu téren, előtte Rákoscsabán (az RTK-pályán?).
Az egyesület 1966-ban alakult a Rákoscsabai TK helyén.
forrás:
http://cgi.ebay.com/Volan-S-C-Budapest-Hungary-80s-Match-worn-shirt-11-/180693081557?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2a12259dd5&ssPageName=RSS:B:SHOP:US:101
- Igen, a helyzet nem változott – magyarázta Martos Győző -, hiszen már lassan két évtizede vállalkozóként keresem a kenyeremet. És miután közel húsz alkalmazottunk is van, a felelősségünk is megnőtt, elvégre nekünk kell biztosítanunk a megélhetésüket. Egyébként földmunkákkal, épületbontással, a betonozás előtti folyamatokkal foglalkozunk immár tizenvalahány éve.
- És az edzői pálya?
- Sosem vonzott. Kimaradt az életemből, de igazából nem is hiányzott.
- Ellenben sportvezetőként évekig tevékenykedett.
- Amikor 1984-ben hazatértem Belgiumból, s befejeztem az aktív pályafutásomat egy súlyos sérülés miatt, a Volánnál, korábbi klubomnál gondoltak rám. Akkoriban Grosics Gyula, az Aranycsapat kapusa volt a Volán vezetője, s miután ő nyugdíjba vonult, én kerültem a helyére. Egészen a rendszerváltásig, mert akkor megszűntek a Volán vállalatok, s ez a mi egyesületünkre is hatással volt… Utána még társadalmi munkában dolgoztam a Budapesti Labdarúgó Szövetség elnökeként, de azért már pénzt nem kaptam.
forrás:
http://www.tempofradi.hu/martos-gyozo-morzsakat-kerestunk-a-maiakhoz-kepest
Amilyen rendhagyó körülmények között kényszerült tavaly nyáron az élvonalból távozásra a Bp. Volán SC együttese,legalább olyan sajátos módon határozták meg a rákospalotai klub vezetői a csapat elé tűzendő célt az NB II-ben.Ők ugyanis kijelentették: az ismert előzmények után követelményként csupán azt tűzik a kék-fehér gárda elé,hogy az becsületes játékkal szilárdítsa meg helyét ezen a szinten.Nehogy úgy járjon,mint a korábban az NB I-ből kipottyant Dunaújváros és Kaposvár.Akik a zuhanás lendületével meg sem álltak a területi bajnokságig...
Grosics Gyula ügyvezető elnök (tavaly nyáron még a Fekete Párduc töltötte be ezt a posztot a közlekedésieknél) és Martos Győző szakosztályvezető (az egykori válogatott védő december derekán vette át a klub élén a marsallbotot az őt évek óta tudatosan menedzselő Grosicstól),valamint Kiss Imre edző azzal a szándékkal láttak munkához,hogy a tervszerű csapatépítés mellett "hagyják" futballozni a gárdát.Az előjelek nem voltak éppen kedvezőek,hiszen nem sokkal a rajt előtt távozott Kékesi,Nyúl,Kajdy és Zsinka.Ráadásul ebben az időszakban teljesen bizonytalan volt,hogy a bundaügybe keveredett Forintos,Krómer és Hámori sorsa miként alakul...
Aztán szép lassan mégis beindult a Volán gépezete.A negyedik fordulóban már visszatérhetett a három felfüggesztett labdarúgó,attól kezdve állandósította pozícióját a tabella élén,és négypontos előnnyel várhatta a tavaszi folytatást.A későbbiekben csupán három forduló idejére adta át a vezetést a Bp.Volán a siófokiaknak a Salgótarján elleni,máig is érthetetlen 6-0-ás vereség "jóvoltából".De -amint azt Martos Győző megfogalmazta- az ezt követő edzőváltás (Kiss Imrét Szigeti Ferenc váltotta a kék-fehérek kispadján) még idejében történt,és ezután a hátralévő hét fordulóban csak két pontot vesztettek,ami a biztos elsőséget jelentette.
Hogy az ötödik élvonalbeli évében mire is lesz képes a korábban oly sok vita kereszttüzében edződött rákospalotai együttes -az már egy új fejezet témája lesz.
Labdarúgás 1985.július
forrás:
Sport Zsebkönyv 80/81
" - Végül hogyan lett újra REAC a REAC?
- Tavaly márciusban vagy 25 idős sportember, olyanok, akik még a régi klub tagjai voltak, elhatározták, hogy feltámasztják a patinás egyesületet a palotai focit. S a nyáron miután a Volán átadta a másodosztályú szereplés jogát a Ganz-Danubiusnak, s ezzel együtt magát a szakosztályt is, mi viszont cserébe a hajógyáriak jogán elindulhattunk a Budapest bajnokságban.(...) Decemberben aztán amikor megtudtuk, hogy bajban van a Ganz-Danubius is, úgy döntöttünk, hogy immár az NB II-es szakosztály szerepeltetését is vállaljuk, igaz, null-szaldóval, azaz adósságok nélkül"
Tehát, a Ganz Danubius és a Hungarocamion egyesült, amikor 91-ben a Volán kiesett az NB-I-ből az NB-II-ben a Ganz Danubius indult, és azt vette át az időközben feltámasztott REAC. Jól gondolom?
forrás:
Kecskés Balázs
Alapítás: 1912
Cím: 1391 Budapest, VI., Lenin krt. 96, telefon: 124-290 és 329-552 (levélcím: 1391 Budapest, Postafiók: 221)
Technikai vezető telefonja: 667-644
Pálya: Budapest, XVII., (Rákoscsaba), Péceli út 56, telefon: 281-454, 7.000 néző
Szín: kék-fehér
forrás:
Sport zsebkönyv '74-75