Budapest, RÁBA KÖG SK
bajnoki szereplések
szezon | bajnokság | osztály | klub neve | hely | pontok |
---|---|---|---|---|---|
1995/1996 | Budapest I. osztály | 4 | Rába KÖG-SZAC | 11 | 33 |
1994/1995 | Budapest I. osztály | 4 | Rába KÖG SK | 7 | 45 |
1993/1994 | Budapest II. osztály, 2. csoport | 5 | RÁBA KÖG SK | 2 | 42 |
Szurkolók
alias
Kispesti Traktorgyár, VCS Traktorgyár, Hoffher, Hoffer, Hofherr SC, HoSC
kapcsolódó csapatok
alapítás
1913
klub színei
piros - fekete
bajnokság
- (megszűnt csapat)
stadion
- régi stadionok
- Hengersor utca
(? - ?)
névváltozások
- Hofherr és Schrantz Sport Club
1913 - 1918 - 1918 és 1940 között nem működött
- Hofherr-gyári SC
1940 - 1951 - Vasas Vörös Csillag Traktorgyári SK
1951 - ? - Vörös Csillag Dutra
? - ? - Vörös Csillag Gépgyár
? - 1973 - RÁBA KÖG SK
1973 - ?
dicsőséglista
mérkőzések
-
1964.11.08
Vörös Csillag Traktorgyár - Fővárosi Autóbusz SK -
1964.11.01
Pécsi Bányász SE - Vörös Csillag Traktorgyár -
1964.10.25
Vörös Csillag Traktorgyár - Pécsi VSK -
1964.10.17
Vörös Csillag Traktorgyár - Esztergomi Vasas SC -
1964.10.11
Zalaegerszegi Dózsa - Vörös Csillag Traktorgyár
hivatalos honlap
kapcsolódó weboldalak
szurkolói csoportok
segítség
új hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!
hozzászólások
forrás:
http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes_jelkep/sport/voroscsillag_traktorgyar_sport_klub_gomblyuk_jelv_1753303265.html
Z 450 – Gazdasági Levéltár – Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Magyar Gépgyári Művek Rt. – Titkárság – 334. tétel
A vállalat kezdettől vevő volt az együttműködésre. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a Hofherr gyári csapata, a HSC 1919-es megszűntetése után, 1941. januárjában kezdett ismét működni és játékosokra volt szüksége, így mindkét fél érdekelt volt a megállapodás aláírásában. Az első júliusi egyeztetéseken még a Kispest Hofherr FC néven való tényleges fúzió is felmerült, kiegészülve új pálya megépítésével, adósság átvállalással, közös költségvetéssel és játékoskerettel. A későbbiek folyamán ez utóbbi változatot módosították és megmaradt a két egyesület (KFC, HSC) különállása. A támogatás egyik feltétele az volt, hogy a vállalat egyik cégvezetője, Szokody Imre ügyvezető elnökként bekerült a Kispest FC elnökségébe, ahol a pénzügyek felügyeletét látta el. A végső megállapodás késő ősszel született meg.
Az egyezség szerint a vállalat 6000 pengős hitelkeretet biztosított a KFC számára, melyet egy év alatt kellett visszafizetni. Vállalták továbbá, hogy a Kispest állásnélküli játékosainak munkát biztosítanak az üzemben, fenntartották azonban az a jogot, hogy a „Hofherr” beemelésével megváltoztassák a klub nevét, de ettől egy időre eltekintettetek. Mindezért cserébe a klub a HSC rendelkezésére bocsátotta a tartalékjátékosait. A szerződés egy évre szólt, de a későbbiekben legfeljebb 5 évnyi időtartamra meg lehetett hosszabítani.
A megállapodás utóéletéről annyit tudunk, hogy a vállalat által saját csapatába átigazolni kívánt amatőr státuszú játékosoknak (Patyi Mihály, Németh I. József, Németh II.), a szerződésben foglaltak alapján munkát is biztosított a gyárban. A Kispest FC végül 1943. április 10-i hatállyal fizette vissza a kölcsön utolsó részletét.
forrás:
http://mol.gov.hu/a_het_dokumentuma/uj_foszponzor_a_kispest_fcnel.html
forrás:
http://gyujtemeny.vatera.hu/jelveny_kituntetes_jelkep/sport/39_2_db_traktor_se_sport_egyesulet_jelveny_1596513779.html
Cím: Bp XIX., Hengersor út 16.
Pálya: ugyanaz, 1500 néző
Szín: piros-fekete
Sport zsebkönyv '69
forrás:
http://gyujtemeny.vatera.hu/sport_jelveny_gomblyukjelveny_hofherr_sc_1531188833.html
A nagy múltú Hofherr-Schranz-Clayton-Shuttleworth Gépgyári Művek Rt. kispesti gyárát 1948-ban államosították és 1950-re épült újjá, amely azután a Vörös Csillag Traktorgyár nevet kapta. Akkoriban nagy szükség volt szállítógépekre, ezért a dömperek gyártása került előtérbe.
Az igénytelenebb hazai dömperekbe 4 hengeres DT 413-as típusú Csepel motort építettek be. A bolygóműves lehajtás, a független kerékfelfüggesztés az akkori modern technológia megoldásai voltak. A Dutra márkanév első szótagja a "dumper" szóból jön, a második tag pedig a 'traktor' szó első három betűjéből.
forrás:
http://www.agroinform.com/aktualis/Gephirek-Dutra-az-egykori-hazai-fejlesztesu-traktor/20091028-10094/
1973-ban a gyár egyesült a RÁBA Magyar Vagon- és Gépgyárral, innen a RÁBA KÖG név.
forrás:
Pluhár István: Magyarországi sportegyesületek története (1941)
infó még:
VCS = Vörös Csillag
KÖG = Kispesti Öntöde és Gépgyár